Biznes w Internecie – od czego zacząć ?

Chcesz mieć własny biznes w sieci, a nie wiesz od czego zacząć?

Pozwól, że w kilku prostych punktach przedstawię Ci pierwsze kroki, jakie powinieneś wykonać.

Poniższe pomysły możesz zrealizować za darmo, lub z naprawdę niskim nakładem finansowym. Pamiętaj, że podaję Ci tylko te sposoby, z których sam skorzystałem i które przyniosły mi oczekiwany efekt.

 

Czego potrzebujesz:

1. Pomysł
2. Strona internetowa
3. Zasięg (reklama i kanały dotarcia do potencjalnego klienta)
4. Pozycja w wynikach wyszukiwania Google

Jak to zdobyć:

1. Jeżeli chodzi o pomysł – polecam Ci artykuł „4 niezawodne sposoby znalezienia pomysłu na biznes

2. Strona internetowa – możesz mieć wysokiej jakości serwis za darmo. Wystarczy, że wpiszesz w Google magiczne słowo „WordPress”. Co to takiego?

WordPress jest systemem zarządzania treścią internetową, czyli krótko mówiąc darmowym oprogramowaniem, dzięki któremu nawet zupełny laik może stworzyć piękne i funkcjonalne strony internetowe. Można pokusić się o stwierdzenie, że WordPress (oraz inne tego typu narzędzia) prawie zabił firmy tworzące strony internetowe za ogromne pieniądze. Po co przepłacać, skoro można mieć za darmo lub półdarmo?

Przy pierwszym zetknięciu WordPress może nie wydawać się taki przyjazny, ale uwierz mi – po początkowych kilku sprzeczkach pokochacie się wielką, wzajemną miłością (nawet jeśli nigdy wcześniej nie miałeś nic wspólnego z tworzeniem stron internetowych).

PS: Tak, BiznesFlow.pl jest stworzone w oparciu o WordPressa 🙂

3. Zasięg – ludzie muszą dowiedzieć się, że istniejesz. Zanim zdecydujesz się na płatne kanały promocji, wykorzystaj te darmowe. Najlepsze obecnie narzędzia oferują media społecznościowe, a przede wszystkim znany i lubiany/znienawidzony Facebook.

Stworzenie społeczności wokół swojej marki na Facebooku (lub innych społecznościowkach) to prawdziwa sztuka.  W odróżnieniu od tradycyjnych sposobów reklamy, tutaj liczy się autentyczność, bezpośrednia interakcja z klientem i szczere zaangażowanie. Często duże firmy nie potrafią się odnaleźć w tym środowisku – i to jest właśnie Twoja szansa. W mediach społecznościowych ludzie chcąc mieć do czynienia z rzeczywistym człowiekiem, a nie ukrytymi za korporacyjnymi regułami sztywniakami w garniturach. Wykorzystaj to.

4. Pozycja w google – najważniejsza rzecz. Wpisz w wyszukiwarkę frazę „Jak znaleźć pomysł na biznes”. Widzisz mój artykuł na górze listy wyszukiwania?

O wysoką pozycję na te hasło walczy wielka liczba firm. Wiele z nich ma ogromne budżety reklamowe. A jednak na samej górze google pokazuje mnie – pomimo, że w reklamę nie włożyłem ani złotówki. Jaki jest przepis na sukces?

Stwórz swojego bloga i twórz atrakcyjne treści, które spodobają się ludziom. Google to zauważy i doceni Twoje starania wysoką pozycją. Na szczęście dla wszystkich drobnych przedsiębiorców, w wynikach wyszukiwania google nie dba o to, jak wielką jesteś korporacją lub jak wiele pieniędzy zapłacisz im za reklamę. Liczy się tylko jakość treści. Czy dostrzegasz, jak wielka jest to szansa dla Ciebie czy dla mnie?

 

Wszystkie wyżej wymienione aspekty to tematy – rzeki. Oferują praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju (ja sam codziennie uczę się nowych rzeczy, pomimo, że uważam się za eksperta).

Jednak jeżeli jesteś wystarczająco zdeterminowany, aby rozkręcić swój biznes w sieci, zdobędziesz z czasem wszystkie potrzebne kompetencje.

A jeśli chcesz zaoszczędzić czas, nerwy oraz wysiłek i skorzystać z mojej zbieranej przez lata wiedzy i długiego doświadczenia – zapraszam Cię na moje seminarium online ‘Jak stworzyć i rozwinąć firmę w Internecie”.

Autor: Michał Szymański

Author: Michał Szymański

Specjalista od social media, bloger, fascynat startup`ów i nowych technologii. Twórca portalu BiznesFlow.pl. Autor licznych artykułów z tematyki produktywności, efektywnej nauki, biznesu internetowego. Prezes stowarzyszenia Tea Club wspierającemu młodych ludzi w rozwoju zawodowym na arenie międzynarodowej. Prywatnie pasjonat tańca "breaking" (breakdance), tańczący nieprzerwanie od 11 lat.

5 thoughts on “Biznes w Internecie – od czego zacząć ?”

  1. Właśnie najlepiej wypozycjonować stronę i ściągać klientów nie płacąc za to, mimo iż jest to trochę trudne i trzeba się dość sporo rzeczy nauczyć to jak najbardziej polecam w to zainwestować swój czas 🙂

      1. Mam to na swojej stronie i nie będę się tu reklamował linkiem, ale takie dla początkujących.

        Swoją stronę musisz połączyć z Google Webmaster na stronie http://www.google.com/webmasters/tools/
        i utworzyć mapę witryny o dokładnie takiej nazwie /sitemap.xml

        Robimy wpis na jedno słowo/frazę kluczową
        Znaczniki h1,h2,h3 należy użyć przynajmniej każdy jeden raz
        Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne
        Grafika: dodać kilka obrazków
        Dodawać stronę do katalogów i innych wartościowych stron 🙂

        1. Dominik,

          katalogi to już przeszłość. Nie będę Ci doradzał, bo z pewnością znasz się na tym równie dobrze, jednak dla początkujących porada: od katalogów trzymamy się z daleka. Najnowsze uaktualnienia algorytmu google bezlitośnie tępią wszystkie metody, które uznają za spamerskie (w tym linkowanie w katalogach,precle itd).

          Ważna jest jednak z pewnością optymalizacja, o której wspomniałeś. Jeszcze będę się o tym rozpisywał przez wiele artykułów 🙂

          Najlepsza rzecz jaką może zrobić początkujący to skupić się na treści. Gdy już będzie ją tworzył w naprawdę wysokiej jakości, przyjdzie pora na kolejne kroki. Takie moje skromne zdanie 🙂

          Dzięki za cenny komentarz!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *