Nadaj swojej firmie misję

17


Wykorzystaj historię i kulturę Twojej organizacji oraz swoje własne wartości. Co najbardziej liczy się dla Ciebie jako człowieka? Czy jesteś w stanie ująć to w misję swojej firmy?

[themepacific_box color=”blue” text_align=”left” width=”100%”]
Firma TOMS na każdą sprzedaną parę butów, kolejną przekazuje potrzebującym dzieciom. Od 2006 do 2010 roku rozdali ponad milion par butów dzieciom z 24 krajów. Ich inicjatywa rozwija się szybko do dzisiaj, a marka TOMS w krótkim czasie stała się znana i ceniona.
[/themepacific_box]

W 2006 roku do Argentyny zagościł podróżnik Blake Mycoskie. Podczas wizyty zauważył, że prawie wszystkie tamtejsze dzieci nie mają butów. Zainspirowało go to do stworzenia firmy, której misją będzie rozwiązanie tego problemu.

Jeszcze w tym samym roku Blake powrócił do Argentyny wraz ze swoimi przyjaciółmi, przywożąc ze sobą 10 000 par butów. Wszystkie trafiły do biednych dzieci. A to był dopiero początek.

Biznes ma ogromną misję do spełnienia, która często pozostaje niedostrzegana. Czy słyszałeś o inicjatywie Giving Pledge? Ponad 100 najbogatszych ludzi na świecie (między innymi Bill Gates, Warren Buffett, Mark Zuckerberg) zdecydowali oddać się większość swoich majątków na cele dobroczynne. Imponującą listę możesz zobaczyć TUTAJ

Odwołaj się do swoich osobistych wartości. Rozważ, które z nich mogą współgrać z Twoim biznesem lub mogą Ci pomóc stworzyć nową firmę. Nie musi to być charytatywność polegająca na pomaganiu biednym. Być może ważna dla Ciebie jest muzyka, sport, zwierzęta, nowe technologie. Możesz wspierać różne grupy i inicjatywy, które według Ciebie sprawią, że świat będzie trochę lepszy.

Pamiętaj, nie chodzi o to, żebyś poświęcił się dobroczynności zamiast robieniu interesów. Wręcz przeciwnie – biznes zbudowany na wartościach i posiadający misję, jest w stanie zarabiać o wiele więcej niż ten, któremu ich brakuje.

Bogać się i niech świat skorzysta na Twojej przedsiębiorczości.

Autor: Michał Szymański

Author: Michał Szymański

Specjalista od social media, bloger, fascynat startup`ów i nowych technologii. Twórca portalu BiznesFlow.pl. Autor licznych artykułów z tematyki produktywności, efektywnej nauki, biznesu internetowego. Prezes stowarzyszenia Tea Club wspierającemu młodych ludzi w rozwoju zawodowym na arenie międzynarodowej. Prywatnie pasjonat tańca "breaking" (breakdance), tańczący nieprzerwanie od 11 lat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *