Co powinna zawierać strona internetowa Twojej firmy cz. 2

Artykuł ten jest drugą częścią tekstu Co powinna zawierać strona internetowa Twojej firmy.

Jeśli jeszcze nie jesteś pewny, czy biznes w sieci to coś dla Ciebie, polecam Ci do przeczytania artykuły:
1. Masz 10 powodów, żeby rozkręcić biznes w Internecie
2. Biznes w Internecie – od czego zacząć ?

________

Gdy już określisz jakie cele ma Twoja strona i Twój biznes, musisz zadbać jeszcze o kilka rzeczy:

1. Zakładka „O nas”.

– Warto, aby czytelnik i potencjalny klient czytając informację o naszej firmie czuł, że jesteśmy profesjonalni i niezawodni. Warto także ująć historię naszej organizacji, jej cele i misję, wspomnieć o najważniejszych sukcesach. Jeżeli prowadzimy bloga lub odnosimy się do swoich zainteresowań, tekst należy sformułować tak, aby czytelnik czuł naszą pasję, zaangażowanie i emocję w dany temat. Treść zakładki „O nas” powinna być możliwe krótka i zwięzła – długiej i tak nikt nie przeczyta.

Jeśli w naszej firmie posiadamy zespół, gdzie każda osoba odpowiedzialna jest za inną dziedzinę – podajmy kontakty do każdej z nich, z odpowiednim zaznaczeniem zakresu obowiązku. To jeszcze bardziej nada naszej organizacji profesjonalizmu.

2. Zakładka „Kontakt”

– Bardzo ważne jest, aby znalazł się tam zarówno adres e-mail (taki, który często sprawdzamy) oraz numer telefonu. To buduje zaufanie i czasami może nawet zaważyć na decyzji zakupu potencjalnego klienta. Jeśli mamy swoją siedzibę, koniecznie podajemy jej adres. Warto od razu wkleić mapę ze wskazówkami dojazdu.

3. Blog

Posiadanie bloga na stronie firmowej jest szalenie dobrym pomysłem. Dlaczego?

– potencjalny klient, czytając zawartą na naszym firmowym blogu treść, jednocześnie widzi także ofertę naszej firmy i jest szansa, że zdecyduje się coś przy okazji kupić

–  osoba czytająca nasze artykuły (czy też oglądająca nasze video) i ceniąca je sobie, będzie bezwzględnie bardziej skłonna kupić coś od nas, niż ktoś, kto jedynie widział naszą ofertę; np.: jeżeli sprzedajemy sprzęt wędkarski i jednocześnie tworzymy na naszym blogu atrakcyjną treść dotyczącą tego typu zainteresowań (filmy z podróży wędkarskich, opisy nowych metod połowów itp.) dajemy naszemu klientowi poczucie dzielenia wspólnych pasji, skracamy dystans i budujemy zaufanie

– prowadzenie bloga firmowego lepiej niż cokolwiek innego pozycjonuje naszą stronę, dzięki czemu trafiamy na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania

– dobry blog potrafi ściągać tłumy odwiedzających na naszą stronę, z których każdy może być potencjalnym klientem

4. Okienko zapisów na newsletter

– Powinniśmy dać użytkownikom możliwość bycia na bieżąco z naszą ofertą czy tworzoną na blogu treścią. Dzięki temu możemy zdobyć wiernych klientów

5. Przyciski do mediów społecznościowych

– Nie każda firma odnajdzie się w social media, jednak dla większości jest atut nie do przecenienia. Przyciski do facebooka, twittera czy linkedin’a dadzą użytkownikom możliwość dzielenia się ze znajomymi informacjami o naszej stronie, a to z kolei zapewni nam dodatkowy ruch.

6. Partnerzy i najważniejsi klienci

– W stopce (u dołu strony) zawsze warto pochwalić się poważnymi klientami i naszymi najlepszymi partnerami. To budzi zaufanie, zwłaszcza, gdy klient widzi napis: „Z naszych usług skorzystali + kilka znanych marek”.

7. Wyszukiwarka

– Niezbędna zwłaszcza w dużych witrynach, wyszukiwarka powinna znajdować się w prawym górnym rogu naszej witryny (ponieważ właśnie tam intuicyjnie szukają jej użytkownicy).

Te 7 elementów to rdzeń Twojej firmowej strony internetowej. W zależności od rodzaju Twojego biznesu, powinieneś ją jeszcze wzbogacać o kolejne funkcjonalności. Uważaj jednak, żeby nie przesadzić. Prostota jest kluczem do sukcesu.

Interesuje Cię tematyka biznesu w sieci? Sprawdź prowadzone przeze mnie seminaria online Jak stworzyć i rozwinąć firmę w Internecie” .

Autor: Michał Szymański

Author: Michał Szymański

Specjalista od social media, bloger, fascynat startup`ów i nowych technologii. Twórca portalu BiznesFlow.pl. Autor licznych artykułów z tematyki produktywności, efektywnej nauki, biznesu internetowego. Prezes stowarzyszenia Tea Club wspierającemu młodych ludzi w rozwoju zawodowym na arenie międzynarodowej. Prywatnie pasjonat tańca "breaking" (breakdance), tańczący nieprzerwanie od 11 lat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *